Translate

zondag 19 oktober 2014

Quiltdrive is back!!

Lekker opgeschoten van de week, en vooral weer heel erg de smaak te pakken gekregen. Eerst natuurlijk de rand rond het kompas van mijn LE eraf gehaald, want dat was niet goed genoeg. Gelijk maar de kleur veranderd, en nu zit het er mooi en strak omheen. Ik heb nog even geen zin in de kleine rondjes, want ik wil natuurlijk vooral heel graag dóór, dus ik heb er bloemetjes opgezet, maar ik weet niet of dat zo blijft. Misschien vervang ik het te zijner tijd wel door keurige kleine rondjes; we zullen zien. Ik begin aardig verliefd te worden op de LE, maar ook erg nieuwsgierig naar het vervolg. Natuurlijk weet ik hoe het patroon gaat worden, maar ik ben vooral nieuwsgierig hoe dat gaat worden met mijn stofjes!



Last week I could do a lot, and I really got my quiltdrive back. Of course at first I removed the circle around the compass, and I made a new one, now in a brown color. I made some little flowers on it, but I'm not sure if it will stay there. For now it is okay, but maybe later in time I will change it; I'm not sure about it. I really want to go further, for now I'm really in love with my LE. I really want to see how the LE will be in my colors and my fabrics.

Ik vertelde al eerder, dat ik - als ik veel wil doen- met lijstjes werk, en dan stel ik mezelf een doelstelling per project voor de hele maand. Zo is het borduurwerk voor mijn Quaker Sampler voor deze maand al klaar, en loop ik perfect op schema met de andere dingen. De diamantjes voor mijn Getruds'Coverlet worden wekelijks gemaakt, en de volgende liggen al weer klaar. Vaak naai ik die terwijl ik met manlief op de bank TV zit te kijken. Ik hoef er maar 3 per week te maken, want ik heb de tijd voor dit project. Alleen het breien, daar heb ik nog niet veel zin in. Ik zet straks wel een nieuw blok op de pennen, want ik heb nog 2 weken voor 3 blokjes, maar ik doe het nu omdat het moet en niet omdat het mag, maar afijn, daar komen we wel overheen.

I told you before that I'm a person who makes a list if I want to be productive, a list for the whole month. So I could already do my crossstitches for my Quaker Sampler, and I made my diamonds for Getruds'Coverlet, and the next ones are already waiting for me. I sew them watching TV with my love. Only the knitting doesn't please me, although I will start a new block tonight. I have to knit 3 more blocks this month, so I must make a start with it.

Ook de blokjes voor de 1865 Passion Sampler zijn weer gemaakt, en ook daar ben ik heel erg enthousiast over. Door de kleurtjes wordt het zo heerlijk romantisch! Ik maak voorlopig twee blokjes per week, zodat ik redelijk snel "bij"zal zijn met de patronen die nog gaan komen. Ik ben even door mijn lapjesvoorraad gedoken, en heb allerlei passende stofjes bij elkaar in een bak gelegd, en daar kan ik al heel blij van worden. Zoveel lapjes, en ik heb er de deur niet voor uit gehoeven! Ik was eerlijk gezegd vergeten wat er allemaal in de dozen op zolder zat!!


I also made the 2 blocks for the Passion Sampler. I love the romantic look that this sampler will get. I make 2 blocks every week, so soon I'll be waiting for the next patterns. I have selected a lot of fabric for this project and put them together in a box, and it really makes me happy to see them all together. My stash is really big, so I could start without going to the shop. I didn't know my stash was so big, for they were for months in boxes!

Vandaag ga ik beginnen aan de triangels rond het kompas. Ik heb al mallen gemaakt van freezerpapier, en ook de stoffen zijn uitgezocht. Dat vind ik altijd een heerlijk karwei. Vele stofjes gingen door mijn handen, een proefje werd er gemaakt, en uiteindelijk heb ik mijn keuze kunnen maken. Ik verheug me al op het karwei, want de triangels geven echt cachét aan het middenstuk, en verheug me op een heerlijke zondag!

Today I'll make a start with the curved triangles round the compass. The templates of freezerpaper are already made, and I finally selected my fabrics. That is the part I love the most, selecting fabric. A lot of fabric went to my hands, and now I am happy with my choise. It will be quiet a nice job, for the triangles are so lovely to the compass, so this will be a delicious sunday!

Ik zal ook snel een volgend logje schrijven, want mijn dierbare vriendin Joke heeft een prachtige quilt gemaakt, die zo mooi is geworden dat ik hem jullie niet wil onthouden. Elke vrijdagmorgen zitten we bij elkaar, en zo zijn er in de loop der jaren heel wat steekjes gemaakt. Afgelopen vrijdag was ze er natuurlijk weer, en ze had de quilt bij zich om samen uit te gaan zoeken wat de rand moet worden. Eerst wilde ze gaan voor een mooie randstof, dus ik verheugde me al op een rit naar Petra Prins, maar ze had nu bedacht dat ze toch graag een rand in appliqué wilde maken, en of ik maar wilde helpen zoeken naar een geschikte rand. Ik liet haar de rand zien rond het middenstuk van Phoebe, Di Fords prachtige quilt, waarvan ik het patroon heb liggen voor "ooit", en ja, het was liefde op het eerste gezicht. Ik denk dat ze thuis direct is begonnen, dus ik ben benieuwd wat ze vrijdag laat zien.
Ik heb deze quilt ook gemaakt, maar hij zit nog niet aan elkaar. De blokken zijn namelijk quilt-as-you go gequilt, en ik ben nog lang niet zo ver, en ik vind het aan elkaar zetten een enorm gehannes. Ik heb hem dus maar even goed uit het zicht gelegd, maar ooit komt hij af!
De foto's komen dus binnenkort; maar ik geef alvast een voorproefje van de mooie achterkant.

My next blog will appear soon, for my dear friend Joke has made an awesome quilt, a real heirloom quilt; so beautiful that I will show it to you. Every friday we come together to sew or stitch, and we do it for many years now. Last Friday she came with this beauty, and at first she had decided to put a beautiful border fabric, but now she told me she prefers an appliqué border, a beautiful project during next winter. If I could help to find a nice pattern. I showed her the pattern of Phoebe, the Di Ford's beauty, and then the border around the center. I have the pattern and once I will make this. Joke saw it, and it was love at first sight. I think she is already pretty busy, but I'll see it next friday.
I also made the blocks, but mine isn't this far. We made it quilt as you go, so my quilting is not far enough, and it is quiet a job to  put the blocks together. I save it for later!
The pictures of her's are coming soon!

See you soon, tot gauw,

Mrs. Sutherland

Geen opmerkingen: