Translate

maandag 6 oktober 2014

LE; the compass

I am glad to tell that my compass is finished, so now I can concentrate on the circel around. I have to prepair the fabric around the compass, so there is a lot of work to do. This afternoon I will go upstairs to choose a muslin, and after that the big work can start.

Ja, het kompas is inmiddels gemaakt, dus de cirkel eromheen is nu aan de beurt. Ik moet ook de grote lap voorbereiden, dus vanmiddag hoop ik daarvoor de stof uit te zoeken. Gelukkig heb ik een zeer grote voorraad, dus dat zal wel lukken, en dan gaat het grote werk beginnen!

But first I have to do my homework. Today I have to work in my garden, and make it ready for a wintersleep. I believe it will rain the rest of the week, so today is perfect! When I start a new project I want to work all day on the project, but of course, there are more things in life, so I also have to clean, shop, cook, gardening and do our laundry. Besides, since we are moved I go 2 or 3 times a week to the  fitnessclub, to get a more healthy lifestyle. And yes, you can only do one thing at the time!


Eerst echter even aan het werk. Ik wil de voortuin even door en hem winterklaar maken. Ik heb ook een vracht bollen gekocht die ik wil planten. Vandaag is het nog droog, en het gaat geloof ik de rest van de week regenen, dus de ideale dag. Ik zou liever de hele dag aan mijn LE werken, maar helaas, er is altijd van alles te doen in en rond huis. Poetsen, boodschappen, koken, de tuin, de was etc. Daarnaast ga ik 2 tot 3 keer per week naar de sportschool sinds we hier wonen, want ik wil wat gezonder gaan leven.En ja, je kunt maar één ding tegelijk!

This weekend I couldn't work as much as I had wished, for our granddaughter (5) had her fist exam for her swimming certificate. She did it well, so she is very proud now. She very needs this certificate, because she will become a mermaid when she is grown up. Kids and dreams, it is so lovely! So yesterday I also had a little time to sew some hexagons for the Getruds', but I don't show them every time, only when I've made a big part.

Het weekeinde heb ik niet zoveel kunnen handwerken als ik wel wilde, want onze kleindochter van 5 moest afzwemmen voor diploma A. Het eigenlijke afzwemmen was maandag al, maar voor de knderen heet dat "proefzwemmen", zodat er niet teveel druk op komt te liggen, en zaterdag was er een waar zwemfeest. Het eerste diploma is dus op zak, en dat zal ze nodig hebben, want ze wil als ze groot is graag een zeemeermin worden. Heerlijk, kinderen en hun dromen!
Wel maakte ik nog wat hexagondiamantjes, maar die show ik niet iedere keer, maar pas als je echt flink resultaat ziet.

See you next time, tot de volgende keer,

Mrs. Sutherland



1 opmerking:

Margaret zei

I love the rose colored fabrics in the compass!