Translate

zaterdag 11 oktober 2014

A lovely week



Het was een heerlijke week, hoewel ik me verre van fit voelde. Het begon met spierpijn sinds dinsdag (maandag was ik flink druk geweest in de voortuin) en vanaf woensdag had ik ook erg last van mijn rug. Ik voelde me echt even een heel oud mens, want vooral opstaan uit een stoel of bank was knap lastig. Ik zat het best aan de grote eetafel, dus ik ben maar lekker in mijn hoekje gedoken.
Gelukkig kon ik wel wat doen: ik heb wat geborduurd aan mijn Quaker Sampler, het tweede blokje gemaakt van mijn 1865 Passion Sampler, wat diamantjes gemaakt voor Getruds' Coverlet én de cirkel rond het kompas van de LE gemaakt.







It was a wonderful week, although I felt far from fit. It started with muscle pain since Tuesday (Monday I had been quite busy in the front yard), and on Wednesday I also had really problems with my back. I really felt as a very old woman, because especially getting out of a chair or sofa was very difficult. The best place to be for me was sitting at the large dining table, so I was a lot of the time in  my corner.
Luckily I was able to do  some stitching on my Quaker Sampler, I
made the second block ​​from my 1865 Passion Sampler, and I did make a few diamonds for Getruds' Coverlet and I worked on the circle around the compass from my Love Entwined​​.


Gelukkig voel ik me nu veel beter! Er ligt een heerlijk weekend voor ons, waarin alles mag en niets moet, ik lig op schema met mijn projecten, en ik heb alle tijd om dat te doen wat ik het liefst doe. 
Dat schema is overigens vrij letterlijk; als ik veel wil doen maak ik altijd lijstjes, zodat ik af kan strepen wat gedaan is. Ik word daar altijd erg productief van,  en dat wil ik graag, want ik heb voortdurend het gevoel dat ik nog heel, heel veel moet doen. Feitelijk ben ik gewoon te laat met quilten begonnen, en er is zoveel moois wat ik nog wil maken!

 Fortunately, I'm feeling much better! There is a great weekend for us, where everything is possible and nothing is to be done, I'm on track with my projects, and I have all the time to do what I enjoy most.

That schedule is incidentally quite literally; if there is much I want to do, I always make list, so I can highlight what is done. It makes me very productive, and that is what I want, because I constantly feel that there is so much waiting to be made. In fact I  just started too late quilting, and there's so much beauty that I want to make


Het kompas komt vandaag op de ondergrond, en de rondjes vervang ik door een steek op de naaimachine. Ze zijn me te klein en priegelig, en er zit genoeg appliqué in de quilt hoor! Ik hoop dat alles vandaag te kunnen verwezenlijken, en dan vanavond lekker op de bank met wat hexjes en de crimi's op TV (Canvas, België) .

Today I will appliqué the compass, but I make the small circles with my Bernina. I hope I will complete this part today, and make some hexie diamonds tonight while watching crimi's on the belgium television (Canvas). 

See you next time, and enjoy your weekend/ Tot de volgende keer en een prettige weekeinde!

2 opmerkingen:

Muis zei

Jou LE kompas is pragtig. Die kleure is manjifiek!
Ek hou baie daarvan!
Cala

Mrs. Sutherland zei

Dank je Cala! Ik hou zelf ook erg van warme kleuren.