Translate

donderdag 9 oktober 2014

1865 Passion Sampler

One of the things I really enjoy is making blocks for a long-term quilt, so you can make the quilt by peacing one or two blocks a week. I was thinking about the Dear Jane, the Silvia Bridal Sampler or the Nearly Insane. I'm sure I am gonna make them all, but I only don't know when. On Pinterest I saw pictures of the 1865 Passion Sampler, and I couldn't resist it. I have the perfect stash for this project; I only have to replace the pink by a modest red. Passion and red is a perfect match, I believe.
This is the quilt:
Since my husband and I are retired, I have plenty of time to patch, so I allow myself to make this beauty!

Als ik ergens van hou, dan is het van blokjes maken voor een lange termijn quilt. Zo één of twee per week, en dan veel blokjes. Zo was ik aan het denken over de Dear Jane, de Silvia Bridal en de Nearly Insane. Ik zal ze alle drie ooit maken, alleen weet ik nog niet wanneer en in welke volgorde. Toen ik echter deze quilt zag, de 1865 Passion Sampler, was ik gelijk verkocht.Mijn stofjesvoorraad is hier perfect voor; ik zal alleen hier en daar het rose moeten vervangen door een bescheiden rood. Passie en rood, dat gaat immers wel samen! En ja, sinds manlief zijn zaak heeft overgedaan heb ik tijd genoeg om te handwerken!

Here is the link to the page of FranceA where you can find the blocks from the beginning. You only have to scroll. FranceA made this pattern from the historical blocks from Barbara Brackman and she collected other old blocks to make this quilt. I simply love it! She posts every 2 weeks 2 blocks. I believe block 17 and 18 are just posted.

De link naar de pagina van FranceA vind je hier. Je kunt gemakkelijk doorscrollen naar de eerste blokken. FranceA heeft historische blokken van Barbara Brackman gebruikt en aangevuld met andere historische blokken om tot deze quilt te komen. Elke twee weken kun je twee nieuwe blokken downloaden. Ze is nu bij blok 17 en 18 geloof ik.

So I had to make my first block, and that was a very simple one. This is mine:
Dit is mijn eerste blok, en dat was een heel simpel blokje. Op naar de volgende!

See you next time, tot gauw,

Mrs. Sutherland

2 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Dat wordt een feest om allerlei verschillende lapjes te gebruiken!

Marlies Mansveld zei

Hoi Mar, ik ben je blog vanaf het begin aan het lezen. Wat maak je mooie dingen! Die gebreide deken is zo mooi! ik krijg meteen zin om mijn breinaalden weer op te zoeken. Misschien in de winter, het is er nu wat te warm voor.
En die 1865Sampler is ook prachtig! Ik had hem al op jouw blog voorbij zien komen en opgezocht van wie het ontwerp was. Is hij moeilijk? Het lijkt me heel leuk om al die verschillende blokken met de hand te maken.