Translate

vrijdag 25 mei 2018

Vogelvirus

Het kan niemand ontgaan zijn: er waart een flink vogelvirus rond. Op Facebook, in blogs, overal duiken vogeltjes in allerlei mooi stofjes op. Ze zijn echt schattig, en Janine Alers van
The House of Quilts heeft er een mal van laten maken, die je bij haar kunt bestellen. Slim bekeken, en ik gun haar haar succes van harte!

Ook ik ben al jaren weg van vogeltjes; ik heb alleen niet zo'n zin om allemaal dezelfde vogeltjes te appliceren. Dat lijkt me gewoon veel te eentonig. Zo zat ik op een morgen lekker te surfen op zoek naar prachtige free motion quilt ideeën voor de groep op FB toen ik een prachtig voorbeeld zag van quiltwerk met: ja hoor, gepatchte vogeltjes! Ik werd op slag zwaar verliefd.


Zeg nou zelf, is het een pracht of niet?

Nou, dan zoek je verder, komt bij wat losse blokken van deze vogels uit, allemaal even mooi en schattig overigens, en ik liet deze foto al op FB zien, tot Jet van Quilt at Home kon vertellen van wie de quilt was met een link waar je kunt bestellen. Top!
De ontwerpster is Margot Languedoc van The Pattern Basket. Ze heeft ook een heel leuk blog.

Ik werk niet met een creditcard, dus vanavond een Paypal-account aangemaakt, er gelijk maar even wat geld op gezet, patroon als PDF besteld en 9 minuten later had ik het patroon al in mijn mailbox van de andere kant van de wereld. Wat een snelheid!
Voor het geld hoef je het niet te laten, want ik betaalde $ 9,95 oftewel € 8,81. Het patroon heet heel simpel Feathers.

Het wordt de komende dagen warm heb ik begrepen, dus morgen maar bijtijds boodschappen doen. Daarna geldt voor mij een OPHOKPLICHT!

Zwaai, Mar

8 opmerkingen:

Jeanny zei

Wat een pracht exemplaar. Als ik zou quilten, wist ik het wel...!

Truus zei

Toen je deze quilt op FB liet zien was ik ook op slag flieft hier op maar heb geen creditcard en wil geen pay-pal account dus hopen dat 1 van de zoons binnenkort komt zodat ik het ook kan bestellen.
Niet dat ik niets te doen heb maar dan heb ik het patroon alvast voor ooit.��
Goed weekend en gezellige ophokplicht.
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelies zei

Tot nu toe is het vogelvirus aan me voorbijgegaan. Dit is wel een heel mooi patroon !!

Ineke zei

Dit is echt een beauty!

My name is Riet zei

Hoi. Ik zag net dat je op mijn blog bent geweest. Ik kom er niet zo vaak meer.Zit even in een quiltdip, soms zit het leven wel eens in de weg. Vorig jaar heb ik 5 grote quilts (af)gemaakt en omdat ik even geen inspiratie had ben ik maar met drie tegelijk begonnen. Van twee had ik al wat blokjes dus daar ging ik mee verder. Niet slim want het schiet niet op. De derde wordt een winding ways quilt en daar hoef ik nog maar drie blokjes voor te maken want dan vind ik hem groot genoeg. Daar moet ik nou maar weer eens even haast mee gaan maken. Dan heb ik ook weer eens wat om op mijn blog te zetten. Dan ben ik er nog met twee bezig , die ben ik aan het doorquilten en aan 1 moet alleen de binding nog. Ik moet gewoon weer even zin maken want ik heb ook alweer nieuwe patronen gezien en heb nog zo veel lapjes.
Groetjes van Riet

Carin zei

Ik ben nog niet gepakt door het vogel virus hihihi

Anoniem zei

Nee, gelukkig niet besmet met de vogeltjesvirus. Deze quilt met vogeltjes is wel heel erg mooi, voorals zoals hij doorgequilt is. Schitterend gewoon.

Glenda zei

This has to some of the most exsquist quilting I have ever seen, you have turned the bird quilt in to some thing magical ??? Cheers Glenda .