Translate

zondag 13 mei 2018

Zo wil ik wel huiswerk krijgen

Och, wat een lieve, leuke en warme reacties kreeg ik van jullie op mijn blogje van gisteren. Echt hartverwarmend; ik voelde me even helemaal gedragen. Top meiden!!

Vandaag maar eens aan mijn huiswerk begonnen voor de FB groep Machinaal doorquilten. Ik had de laatste weken steeds al wat geoefend, maar werd tot vandaag nooit echt blij van het resultaat. Nu was Maxima aan de beurt, en ik kreeg het slimme idee om er een nieuwe naald aan te wagen. Wat schetst mijn verbazing? Het liep gelijk goed! Dat ik dat niet eerder had bedacht!
En dit is Maxima geworden:



Ik hoop dat het te zien is, want wit fotograferen blijft lastig. Op het FMQ Academy blog heb ik beschreven hoe ze tot stand is gekomen. Ja, de FB groep heeft ook haar eigen blog gekregen, nl. deze

Oh, wat was het lekker om na een hele rare, drukke week eens lekker tijd te hebben om achter de machine te gaan zitten en het gewoon te doen!
Een vriendin van mij was maandag in een vlaag van schoonmaakwoede komen te vallen, en ze brak daarbij haar schouder op 2 plaatsen. Niet handig als je alleenstaande moeder bent met 2 kinderen. Wat zij niet wist was dat wij, een aantal vriendinnen, voor donderdag een verrassingsetentje met haar hadden gepland in een restaurant, omdat ze vrijdag 50 werd en ze dit eigenlijk niet wilde vieren. We konden haar dus gerust een Oudejaarsavond aanbieden zonder haar wens te negeren. Ze hoefde immers haar verjaardag niet te vieren!

De val gooide dus roet in het eten, en in plaats daarvan heb ik in overleg met haar donderdag een barbecue georganiseerd voor 14 personen, en dat was leuk en gezellig. Ik ben nu haar mantelzorger, doe af en toe wat in huis, haal de boodschappen en breng haar overal heen. Je kan er maar druk mee zijn!
De rustige zondag met spelen met de machine was dus echt even een luxe moment voor me!

Schreef ik gisteren over de mogelijke rand rond het Winter Welcome Borduurtje dan vertel ik vandaag dat de sterrenrand niet doorgaat. Ik moet nog ander huiswerk oefenen, en daarvoor heb ik een rand van flying Geese nodig. Als ik die dus om het borduurtje maak sla ik 2 vliegen in één klap: het borduurtje wordt afgewerkt en ik kan het doorquiltpatroon oefenen op de machine. Slim!!

Nou, ik ga nu even wat eten, vanavond nog even spelen met lapjes en er van de week weer fris tegenaan! Er moeten nu immers gansjes genaaid worden, en ik wil ook graag de bovenrand van de Rosewood Cottage afmaken, want dan kan de quilt in elkaar. Dat zou toch wel heel fijn zijn!

Zwaai, Mar


1 opmerking:

Ineke zei

Wat mooi gedaan, het door-quilten van "Maxima", ja, ik kan het toch duidelijk genoeg zien! En wat lief om voor je "gevallen"vriendin een barbecue te organiseren en dan ook nog als mantelzorger er zijn voor haar!
Je hebt nog grootse plannen, succes met je Flying Geese.
Fijne week