Translate

zondag 2 september 2018

even een snelle update

Nou mensen, dat machine naaien is niets voor mij! Ik vind er niks an, en heb heel secuur gesneden en merk toch maatverschillen.
Dat wordt 'm niet voor mij. Ik naai vrolijk met de hand verder, en heb alle blokken nu al wel helemaal voorgesneden liggen.
Het is jammer, want het was fijn geweest als ik ook eens snel een quilt had kunnen naaien, en met de hand gaat nou eenmaal een stuk minder snel, maar ik naai voor mijn plezier en dat brengt de machine me niet!
Woensdag zal ik even een paar foto's plaatsen!

Groet van Mar

7 opmerkingen:

Annelies zei

Zelf werk ik echt veel liever met de hand. Het gaat natuurlijk langzamer, maar ik heb er meer plezier aan en het geeft me meer rust.

miekequilt zei

Het gaat vooral om het plezier. En gelukkig heb je de keus om te werken zoals je zelf het fijnst vindt.

Françoise zei

Ook met de machine geldt: oefening baart kunst. Plezier achter de machine kan zeker, maar dat komt niet vanzelf. Ook daar moet je de rust vinden en niet snel willen...Voor beide manieren is veel te zeggen, doe wat bij jou en de quilt past.

Ineke zei

Doe vooral iets waar je plezier aan beleeft, dat is zoveel beter!

Quilting Moesje zei

Herkenbaar !
Ik krijg geduld van met de hand steekjes maken .... en wordt van de naaimachine juist een soort van ongeduldig en r gaat steeds is niet fijn ( draad breekt, naald , steekjes niet recht etc...;o)
Maar ik ken quiltsters die het allebei fijn vinden ...
Groetjes,
Simone

Guusje, zei

Ik kan het ook niet met de machine want ik vind het niet netjes genoeg. Ik vind het met de hand doen ook veel leuker en ontspannender dus doe ik dat ook. Alleen de binding zet ik er altijd met de machine aan yet tegensomen doe ik met de hand.

Anoniem zei

Mar, fijne feestdagen en een goed en gezond 2019 toegewenst.