Translate

woensdag 20 mei 2015

En nu het echte werk!

Gisteren heb ik de laatste bloemen vastgezet, en op de valreep nog een takje en een vogeltje toegevoegd.  Nu ben ik tevreden!
Dan komen we nu aan bij het moeilijkste deel, nl. het dubbelen én daarna het vastzetten van het middenstuk aan het deel dat al gemaakt is. Nu zal gaan blijken of de uittekening geklopt heeft!
Zo niet, dan moet er een extra randje hexagonnen omheen, maar dat is geen probleem mocht dat nodig zijn. Het wordt dan een randje in de ondergrondstof, en dat valt later nauwelijks op.


Eerst echter ga ik het middenstuk quilten. Omdat ik aan de achterkant ook iets wil verwerken zal de voorzijde anders worden doorgequilt dan de achterzijde, dus dat deel wordt dubbel. Het middenstuk zal dan iets dikker zijn, maar dat maakt niet uit.

Ik heb al even gespeeld met de kleuren voor het stiksel, want dat steekt immers heel nauw. Het geheel zal heel intensief gequilt worden, met een kiezelpatroon, dus ik kies voor een lichte kleur, zodat eventuele foutjes niet op zullen vallen. Het is een zalmroze kleur geworden, dus dadelijk even voldoende spoeltjes maken, en dan kan de pret beginnen!



Ik kon het natuurlijk niet laten om de delen even bij elkaar te leggen om even wat foto's te schieten. Op zolder maar een tafel verschoven, en toen had ik genoeg ruimte op de grond om hem uit te leggen. Ik heb op zolder een heel atelier, maar gebruik het nooit, want ik zit veel gezelliger beneden in de kamer, met hond en kat in de buurt. Nu de bomen voor het huis weer in het blad zijn heb ik ook een heerlijk groen uitzicht, en gelukkig vindt mijn lief het totaal geen punt dat de naaimachine op tafel staat. Soms staat de strijkplank ook maar zo een week of langer in de kamer, maar mijn lief zegt er nooit iets van. Zegt dan hooguit: ik kook wel, kan jij nog even lekker verder. Wat dat betreft heb ik een man uit duizenden!

Ik kijk er al naar uit dat het middenstuk gequilt is, want als dat éénmaal is gedaan dan ga ik ook weer verder met mijn andere projecten, zoals de Dear Jane en de Passion Sampler. Daar begin ik ook weer echt zin in te krijgen, al was het heerlijk hoor om me even volledig op Getrude te kunnen concentreren. Ik gun me nu ook weer tijd om af en toe even door blogland te surfen, of eens even lekker op Pinterest te kijken. Heb dat allemaal toch wel een beetje gemist, evenals het bloggen.  'k Zal zelf ook weer eens wat regelmatiger schrijven, want het is toch wel gezellig allemaal!

Groet van Mar






2 opmerkingen:

martine zei

Wat mooi is je Gertrude. Dat pinterest neemt heel veel tijd, maar zo leuk om al die mooie dingen voorbij te zien komen.

Groetjes

Marlies Mansveld zei

Wat een mooie quilt wordt dit! De combinatie van broderie perse met hexagonnetjes is prachtig! Bedankt voor de inspiratie!