Translate

zaterdag 27 december 2014

Hoor je me spinnen?

Als je een heel tevreden gespin hoort, dan is dat dit keer niet van Dorus, onze - binnenkort je weet wel- kater, maar dan ben ik het dit keer zelf!
De kerstdagen waren reuze gezellig en genoeglijk, met dierbare familie en vrienden, en alles was lekker en goed gelukt, en niet te overdadig. Dat laatste is ook niet geheel onbelangrijk, want sinds augustus bezoek ik zeer regelmatig de sportschool, en ik weet wel hoe lang ik moet fietsen of crossen om het teveel weer weg te werken, maar dat neemt niet weg dat we heerlijk hebben genoten.
Onder de boom waren er kadootjes, en ik kreeg o.a. bolletjes voor in de tuin. Het weer voorspelde niet veel goeds, dus ik ben gistermorgen gelijk maar gaan poten, dus laat die kou nou maar komen, want ik ben er klaar voor! Kleinzoon kwam met een klein naaiklusje, dus dat heb ik ook gelijk maar gedaan, en dat leverde natuurlijk jaloerse blikken op van mijn lief, die immers altijd moet wachten als hij eens met een klusje komt! Kleinzoon kan zijn heuptasje nu om tijdens het vissen nu de banden ingekort zijn.


Dat niet alleen; ik heb maar liefst twee projectjes af kunnen ronden:
M'n Quaker Sampler is helemaal geborduurd, dus mijn lief mag zorgen voor het lijstwerk, en mijn breideken is eindelijk klaar.
Eigenlijk hoort er nog een rand om, maar hond en kat hebben zich de deken al toegeëigend, dus we laten het hierbij.
Voor de kerst heb ik ook nog de rand machinaal gequilt van het Lentequiltje, dus die hoef ik deze dagen alleen nog maar te biezen, en dan is dat ook af.
Vandaar natuurlijk mijn oorverdovend gespin! Ik vind het quilten wonderwel gelukt voor de allereerste keer, en het komend jaar wil ik meer gaan quilten, zodat ik er meer vaardigheid in krijg. Ik heb een dijk van een machine, zo één met een BSR voet, dus niets staat me in de weg om eens flink te oefenen.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Gefeliciteerd met het werk dat af is. Het is weer prachtig. Het quilten gaat je goed af, ik ben benieuwd naar je werk volgend jaar.
Dat van je kleinzoon herken ik. Mijn kleindochter vertelt iedereen dat oma alles kan maken, maar verstelklusjes thuis laat ik liggen. Waardering van een kleinkind is toch speciaal.
De beste wensen voor 2015!!!

My name is Riet zei

Wat heb je geweldig veel gedaan en afgemaakt. Prachtig je quaker sampler.Sinds ik weer ben gaan quilten ben ik helemaal van het borduren afgeraakt. Eigenlijk zonde want ik heb nog zoveel patronen en dingetjes die nog afgemaakt moeten worden. Die donkere winterdagen helpen er ook niet aan mee. Het begint tegen negenen pas licht te worden en na vieren kunnen de schemerlampen alweer aan.

Wat heb je ook mooi gequilt. Goed hoor zo op de machine. Ik heb wel veel geoefend maar moet nu de grote stap gaan wagen
en dan ben ik ben ik bang dat ik het weer verpruts. En wie zal het dan zien, alleen ik maar denk ik zo. Ik heb net mijn grote lesquilt weer tevoorschijn gehaald. Ik had de blokken met de hand gequilt en ik denk dat ik daar nou mee door ga. Dan komt hij waarschijnlijk wat eerder af.:)) Daarna hoef ik hem alleen maar af te biezen en is hij klaar. En hij is zooo mooi.
Ik wens je een gezellige jaarwisseling en een goed en vooral gezond 2015.
Riet je