Translate

woensdag 14 juli 2021

Opnieuw voorstellen?

Oef, het is zo schandalig lang geleden dat ik geblogd heb dat ik me bijna wel opnieuw mag voorstellen!

Kennen jullie me nog, Mar, groot warhoofd, dol op lapjes en draadjes, snel in voor een leuk project maar minder snel in het afmaken. Die dus. Die ook graag gewoon gezellig kletst, kookt, tuiniert, leest, muziek luistert en nog veel meer.

Nog altijd bezig met lapjes, en sommige lapjes zijn onderhand wel hele lappen geworden!

Eerst maar eens deze schoonheid. Dit is mijn Gertrude. Er is inmiddels één verschil met de foto:
ze is nl. afgelopen zaterdag door mij, met hulp van een vriendin gedubbeld!
Ja, dat lees je goed. Echter, ik wil haar graag machinaal gaan quilten. Dat heb ik heel lang niet meer gedaan, en het is überhaupt heel lang geleden dat ik mijn Bernientje heb aangeraakt. 

Tja, dan krijg je koudwatervrees. Maar, ik heb ook nog een andere top liggen, de Old & New, een stuk kleiner, en daardoor handzamer. Maar ja, ook om die door te quilten was er sprake van koudwatervrees. Dus, een klein oefentopje gemaakt, één blok uit een quilt van de dames van Blackbird Design.
Toen het blok gemaakt was, vond ik hem eigenlijk te mooi om met quilten te verpesten, dus kwam het machinaal quilten dus nog niet van de grond.


Dat is toch ernstig, niet!
Ik vind dus dat ik mijn leven moet beteren. Dat ik het machinaal quilten weer moet oefenen, zodat ik eerst dan maar het kleine topje kan doen, daarna de iets grotere en tenslotte de Gertrud. Strak plan?

Wordt vast vervolgd,

Zwaai, Mar

6 opmerkingen:

Miranda zei

Prachtig gedaan hoor ❤️ veel plezier met het quilten. En het is net zoiets als fietsen... Verleer je niet

Ineke zei

Tsja...allemaal zeer herkenbaar, Mar 🤗
Maar leuk dat je een blogje hebt geschreven. Mijn blog ligt weer stil😲
Fijne dagen en sterkte met alles♥️

Tilly zei

Ook bloggen is iets waar je weer even erg in moet hebben. Eigenlijk blog ik nog niet zolang, maar vind het wel leuk.
Je quilt is een beauty

Truus zei

Mooie quilts en oefen quiltje/blok!
Misschien maar oefenen op een gesandwitchte effen lap en dan zie je gelijk de lijnen van het quilten duidelijk.
Succes en het komt vast goed!
groetjes, Truus uit Drenthe

Judith zei

Oh ik snap het helemaal, maar leuk om weer bij je gelezen te hebben. Succes met het doorquilten.

Bianca V zei

Wat leuk om je blok te lezen. Het gaat jou vast lukken. Ik kijk uit naar je mooi werk.😍
Groetjes van Bianca Valentin